torsdag den 3. januar 2019

Syv års blogfødselsdag!

D. 31/12 blev min blog 7 år. Det er da fantastisk! Spændende, om der nu indsniger sig en 7-års krise ;-). Det tænker jeg nu ikke :-). Men syv år kalder da på en slags status, synes jeg:

Jeg holder rigtig meget af min blog. For mig er det en måde at fastfryse øjeblikke - særligt i min kreative verden. Det er også en måde at sætte spor på. "Hallo! Jeg lever! Jeg laver ting!" 

Bloggen er også her, hvor jeg forhåbentlig kan inspirere nogle af jer, der sidder derude bag min skærm. Måske kan jeg give jer en god idé, eller inspirere til noget nyt. På samme måde bliver jeg inspireret af ting, jeg ser på forskellige blogs og på nettet i det hele taget. Små bølger af kreativitet sendes afsted fra én lille skærm ud i den store, uendelige verden af kreative mennesker og bliver med tiden måske endda til en tsunami af hittepåsomhed.

I året, der er gået, har jeg lavet en masse forskellige ting på den kreative front. Mest har jeg hæklet, men jeg har også syet og broderet lidt. Langt fra alle mine projekter er nået herind på bloggen, men de kommer helt sikkert herind på et tidspunkt.

En anden ting, jeg har lavet i år, er jo en bog efter Arne og Carlos opskrift (det kan du læse om her og her). I anledning af årsskiftet, har jeg lavet en bog til 2019. Med vilje kalder jeg det ikke en dagbog, for jeg tænker ikke, at jeg vil skrive i den hver dag. Jeg vil skrive i den, når jeg har noget på hjerte, og jeg vil bruge den til at lime fx biografbilletter og andre "exibits" ind i. Når året så er omme, vil bogen repræsentere et udsnit af mit levede liv, og vise, hvad jeg valgte at bruge livet til. 

Forsiden på denne bog kom til at se sådan ud:


En lille pige, der forventningsfuldt ser op på flasken, der repræsenterer 2019 og de drømme, der lægges i dette år. Kanten har jeg pyntet med glimmertape, for i år skal der lidt mere glimmer i mit liv. Drys af skønhed. Ikke for meget, men absolut heller ikke for lidt.

Har du også en bog, du skriver i, når du har brug for at lufte dine tanker?

Godt nyt år til jer derude!

2 kommentarer:

  1. Kære Lotte.
    Dejligt at læse dit skriv.
    Jeg bliver altid i godt humør af at læse inde blogindlæg .
    Glæder mig til at følge din 2019 bog.
    Knus Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Sussi.
      Godt nyt år!
      Dejligt, at min blog bidrager til dit gode humør :-)
      Jeg kommer ikke til at dele ret meget fra min 2019-bog - hvad jeg skriver i den hører til privatsfæren, men jeg vil stadig gavmildt dele indlæg på bloggen.
      Kram -
      Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)