lørdag den 6. oktober 2012

Udstyret skal være i orden!

Advarsel: Der kan i dette indlæg forekomme spor af ironi. Hvis du ikke tåler dette, bør du afholde dig fra at læse dagens indlæg her på bloggen.

Et par af mine indlæg den seneste tid har bl.a. indeholdt ynkerier. Det beklager jeg. Jeg er også blevet latterliggjort på det groveste af mennesker, jeg troede, stod mig nær. Jeg har nemlig afsløret, at jeg med jævne mellemrum lider af hæklevabler. Et meget pinligt fænomen, åbenbart. Da jeg ikke ønsker at holde op med at hækle, har jeg nu gjort noget ved mit problem. Det krævede blot et besøg hos en af mine lokale garnpushere. Mens der ikke var andre kunder i butikken, fik jeg fremstammet følgende sætning: "Jeg er plaget af hæklevabler. Du har vel ikke hæklenåle med håndtag?" Det krævede stor overvindelse, men jeg gjorde det! Og ved I hvad? Det havde hun! Jeg købte straks to, og den ene er allerede taget i anvendelse. Hvad jeg har brugt den til, får I ikke at se, for det skal bruges som gave til en person, som kan tænkes at læse med her på bloggen. Og jeg fik ingen vabler!! Yes!! Det viser med al ønskelig tydelighed, at når udstyret er i orden, så er der ingen problemer ;-) Så til alle jer anonyme-hæklere-med-vabler vil jeg bare sige: Kom ud af skabet og køb hæklenåle med håndtag!

Jeg ville egentlig have købt Clover hæklenåle, men dem havde hun ikke. De var for dyre, sagde hun, og ingen ville derfor købe dem. I stedet havde hun disse:

 
Som I kan se, er jeg helt klar til at gå i gang med næste projekt - en kurv til noget af mit hæklegarn. Og nu, vi snakker hækling, så kig lige forbi Netto. Fra i morgen har de den skønneste begynderhæklebog med opskrifter til 30 kr. (min Netto havde så allerede lagt varerne på hylden i dag.......). De har også et fint lille rør til hæklenåle (og strikkepinde, hvis man ellers kan finde ud af at styre to pinde på én gang - det kan jeg så ikke......). Jeg købte naturligvis både bog og rør:
 
 
God hæklelyst - nu uden vabler ;-)

5 kommentarer:

  1. Hihihihi ja.. hvem har ikke haft en hækle vabel !

    Men efter jeg brækkede hånden , holder jeg anderledes på hæklenålen, og har faktisk ikke haft nogen siden...

    Jeg kan bedst hækle med de nåle man kan købe i Føtex.. De har et rundt sort skaft...

    Har også de dyre Clover.. Men kan faktisk ikke hækle med dem.. Sådan som håndtaget er sat på.. er forkert i forhold til den måde som jeg vil have krogen... ( hold da op hvor dette kan lyde meget forkert... ;-) )

    Hihihi

    Ser da vist ud til at jeg må i Netto i morgen.. For mere garn kan man vel altid bruge... Bogen får de lov at beholde.. Fatter ikke en opskrift lige meget hvor simpel, den så siges at være... :-)

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for, jeg ikke er den eneste, der har haft en hæklevabel, Marianne. Hvem ved - måske får dette indlæg en masse anonyme-hæklere-med-vabler ud af skabet :-)Nå, så du vil have krogen anderledes? :-))
      Nu er det altså ikke garn, de har i Netto i næste uge. Det er "bare" bogen og hylsteret til hæklenålene.
      Det kan være, jeg skal en tur i Føtex for at kigge på hæklenåle. Jeg købte jo trods alt kun to i går, så jeg mangler jo en del størrelser :-)
      Hæklehygge - Lotte :-)

      Slet
  2. Nååå ja.. det er øjnene man bliver blind på først.. :-D Men min Netto har nu næsten altid garn.. :-D

    Hyggehygge

    SvarSlet
  3. Tak for kaffe hvor der er sket en seriøs opgradering af udstyret. Nu er der heller ingen undskyldning for ikke at kunne finde værktøjet eller huske teknikkerne. Man kan i øvrigt også få en lille strikkeskolebog hvis du skulle vise nærmere interesse for strikkeriet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, jeg ved ikke rigtig med det dér strikning, Stella. Jeg kan godt strikke halstørklæder på pind 10, men på de små pinde bliver resultatet noget, der ligner et freestyle hulmønster..... Desuden er jeg helt blank, hvis jeg taber en maske, og så er jeg nødt til at pille det hele op :-( Næ, hæklenålen kan jeg styre :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)