lørdag den 24. november 2012

Loppemarked + julestue = Supergod dag :-)

Ja, så simpelt er regnestykket for i dag; En lørdag med et loppemarked efterfulgt af årets besøg i Stellas julestue kan kun blive nærmest perfekt! Uh, hvor har jeg fået mange dejlige ting med hjem i dag. Jeg kan desværre ikke vise dem alle, for tiden nærmer sig jo, hvor børnene skal have pakkekalender :-) Men noget af det kan sagtens fremvises:
 
På Køge Loppe- og kræmmermarked fandt jeg bl.a. denne Lyngbyvase:
 
 
Jeg har været på jagt efter Lyngbyvaser længe. Og nu har jeg én - den første i en større samling måske :-). Det er den cremefarvede model - den næstmindste af slagsen. Som det måske kan ses på billedet, har vasen nogle hårfine revner og krakeleringer i glasuren, men det gør ikke noget. Det betød selvfølgelig, at jeg fik den til en overordentlig rimelig pris -  75 kr.
 
Jeg fandt også disse tre blikkrus i den dejligste mørkerøde farve:
 
 
Jeg kan lige se dem for mig med lidt mos, et lys og et fint bånd på her i den kommende juletid. Sylvester kom lige forbi og skulle snuse til mine nyerhvervelser :-)
 
Efter loppemarkedet tog vi en tur i Stellas julestue. Vi var ikke de eneste, der havde fået den idé, og det kan jeg godt forstå, for har man først været der én gang, har man lyst til at vende tilbage. Jeg var der første gang sidste år, fordi Stellas søster, Sussi, havde inviteret mig. I år kom vi bare, for nu kender Stella og jeg lidt til hinanden via blogland. Du kan kigge ind på Stellas blog, Englegården, lige her hvor du også kan se,
hvornår Stellas julestue er åben.
 
I dag købte jeg bl.a. dette med hjem:
 
 
Jeg ÆLSKER Mailegnisser, og i dag kom disse to altså med hjem. Jeg havde en lille ting med til Stella, som jeg viser her på bloggen i december, hvor du fx også kan se resten af mine Mailegnisser.
 
Faktisk er der jo kun en uge, til det er december, og du kan godt glæde dig til vild julehygge her på bloggen. Allerede den første uge i december har jeg fx en jule give away. Jeg glæder mig helt vildt til min første jul i blogland :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)