tirsdag den 18. september 2018

Bånd og blonder

Når man har så meget forskelligt "kreagrej", som jeg har, er man nødt til at opbevare det hensigtsmæssigt og med en hvis form for orden. Jeg har et fantastisk skuffedarium, som jeg har fået af min svigerfar, til alle mine bånd og blonder. Og alligevel var det lykkedes mig at få en frygtelig uorden i det hele: Båndene var viklet ind i hinanden, og det var blevet ret uoverskueligt, hvad jeg egentlig har at gøre godt med.
Så jeg kastede mig over en form for oprydning i mine bånd og blonder. Lidt kaos skal der naturligvis være - der må være en blonde ;-)

Og nu har jeg overblik over det hele:


Som du kan se, har jeg en del bånd og blonder. Jeg kan godt lide at have noget at vælge imellem, når jeg skal pakke en gave fint ind. Til gaver bruger jeg for det meste satinbånd - ofte fra Søstrene Grene (og nej - jeg får ikke noget for at reklamere). 
Og så er jeg forresten også typen, der gemmer bånd, jeg får på pakker. Altså kun flotte satin- og bomuldsbånd, for resten af familien er også begyndt at bruge flotte bånd at pakke ind i. På den måde kan vi udveksle bånd. Ret smart, hvis du spørger mig.


Jeg har også bomulds- og nylonbånd, som jeg har købt forskellige steder, og i baggrunden i højre hjørne kan du se et par gamle, brede bånd fra 70'erne. Båndet med den sorte baggrund og det rød/grønne mønster er resterne af et bånd, jeg havde på mine bukser som barn. Dengang man syede et bånd på, når bukserne var blevet for korte. Jeg er ret sikker på, at min søn ville protestere. hvis jeg gjorde det ved hans bukser i dag :-)


Jeg har på et tidspunkt syet julehjerter i hør, hvor jeg satte bånd på nogle af hjerterne og brugte bånd som hank. Det så sådan ud:


Jeg har lavet en DIY på hjerterne, som du kan finde her.

Som du kan se, har jeg også brugt blonde på et af hjerterne. Blonden er fra en af min mors gamle underskørter, som jeg i min ungdom brugte som nederdel. Da den var udslidt, tog jeg blonden af den, og jeg har heldigvis stadig noget tilbage. Den venter på, at det helt rigtige projekt dukker op.


Jeg elsker de "gamle" garntrisser. Jeg kan sågar finde på at købe noget bånd eller blonde, bare fordi det sidder på en trisse. Det er så autentisk på en eller anden måde. Faktisk tror jeg, at producenterne har luret, at nogle af os er så nemme at narre :-)


Og her er så skuffedariet, hvor mine bånd og blonder bor. Perfekt opbevaring, når man gerne vil have orden på det hele.

En anden fordel ved at rydde op i sit kreagrej er, at man får fingrene i alle de små ting, som man havde glemt, man havde, og det inspirerer til nye projekter. Jeg går for tiden og lægger an til at sy nogle nye puder til sofaen. Her tænker jeg blandt andet, at jeg skal bruge bånd og blonder. Men det er en helt anden historie :-)

Husk, at jeg altid bliver utrolig glad for bare en lille kommentar her på bloggen. 
På snarligt gensyn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)