torsdag den 23. april 2015

Så fik vi åbnet kolonihaven!

Jeg beklager, at der ikke sker så meget her på bloggen for tiden. Jobbet tager tiden og energien til hverdag, og de sidste to weekender har vi været i kolonihaven. Heldigvis tog jeg nogle billeder, da vi for alvor åbnede for hus og have for to uger siden.

Som det første tømte vi drivhuset og vaskede det med brun sæbe
både udvendigt og indvendigt:


Allerede nu er der varmt i drivhuset, så jeg smed noget af tøjet :-)


Der blev skrubbet og skuret, og sikke fint det blev.

Sønnike kastede sig over elefantgræsset, og der var nok at tage fat på:


Heldigvis har naboen (som er farfar og farmor) doneret et havesæt med både havehat og havehandsker, og så er havearbejde jo en smal sag.


Meeen, man kan altså godt blive træt af så meget arbejde :-)


Og så er der vand i hanen igen efter vinteren. Det er nu LIDT hyggeligt at vaske op i hånden og få besøg ved køkkenvinduet.


Der dukker små forårsblomster op alle vegne i haven. Disse her står lige ved siden af drivhuset.

Sidste weekend var vi også i kolonihaven. Her blev der beskåret sommerfuglebuske, diverse stauder, lavendler, fennikel og roser.
Desværre havde jeg glemt at oplade kameraet, så der er ingen billeder, men jeg LOVER, at I snart får billeder fra haven, for nu skynder jeg mig at sætte kameraet til opladning :-)

2 kommentarer:

  1. Nu går det for alvor løs der ude i de danske haver. Mon ikke min have snart er den eneste uberørte plet. En skønne dag får jeg vel også tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kunne ihvertfald fald godt bruge haveorlov fra nu af og frem til september, så jeg kunne passe mine haver, som jeg gerne vil :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)