mandag den 8. juni 2015

Mit lille stenbed

I kolonihaven er der et lille stenbed ved vores flagstang. Men stenbedet har set bedre dage. Måske fordi nogle lysebrune myrer har valgt at bo der.
Jorden er meget porøs og løs.
Sådan her så bedet ud, før jeg prøvede at gøre noget ved det:


Den pinkfarvede blomst til venstre plantede jeg for ca. en måned siden,
og den har fået godt fat. Jeg aner ikke, hvad den hedder,
men det er en stenbedsplante.

Efter jeg havde gravet det meste af et myrebo ud og fjernet myrernes æg, lagde jeg en smule muldjord i hullerne. På jorden plantede jeg forskellige stenbedsplanter - flest husløg - som jeg har haft stående i en kurv:


Det pyntede! Jeg er spændt på, om de nye planter får fat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)