lørdag den 6. juni 2015

Ny dør i kolonihavehuset

Så er sommeren endelig over os - og hvor er det skønt!

Vi har de sidste par dage været i kolonihaven 7-10 timer dagligt. Når vi er derude, sidder vi kun ned, når vi spiser de medbragte madder, og som regel også, når vi lige skal have en kop kaffe. Ellers arbejder vi. Der er nok af projekter at kaste sig over.

I går var det projekt "Udskiftning af dør", der fyldte det meste af dagen for Jonas - jeg var i haven. Vi havde en af Jonas venner til at hjælpe os, og det var virkelig en stor hjælp.

Som I måske kan huske, blev vi sidst i april ramt af hærværk. Nogen havde kastet en mursten gennem vores dør:


Døren trængte til en udskiftning alligevel, men det er bare så ærgerligt, at man ikke kan have sit fristed for sig selv......

Anyway -  jeg måtte på udkig efter en ny dør. Og sandelig, om jeg ikke fandt den helt perfekte dør på nettet. En ældre mand har en lade i Lejre. Her har han utroligt mange slags forskellige døre og vinduer, som han opkøber fra ældre ejendomme i fx København. Jeg sendte ham en mail, og tre dage efter fik vi leveret den dør, jeg havde bedt om. Fantastisk service! 
Jeg kan på det varmeste anbefale hans hjemmeside
www.klassiske-vinduer.dk

Den nye dør er en dobbeltdør, lige som den gamle. Den blev leveret uden karm, så Jonas og hans ven måtte bygge en ramme først. Jonas ven er tømrer, så det hele gik jo som en leg, og Jonas hjalp til, så godt han kunne, mens han fik en masse tips og tricks.


Efter nogle timers arbejde sad døren, hvor den skulle. Og ved I hvad?
Den dør passer helt perfekt til huset :-)


Nu mangler den lige lidt maling, og så er den så god som ny.

Det kan godt betale sig at bruge tid på nettet på at finde lige det, 
man skal bruge. I dette tilfælde var tiden i hvert fald supergodt givet ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)