onsdag den 30. maj 2018

Mis med de blå øjne i hæklet udgave

Endnu en af de ting, jeg har hæklet, mens jeg har haft blogpause, er Mis med de blå øjne.
Hverken som mor eller dansklærer kommer man uden om
denne fantastiske børnebog af Egon Mathiesen:


Jeg har læst den adskillige gange for mine børn.

Min fætters tre døtre fik ved juletid en kat. En hvid kat med grå aftegninger på hoved og hale. Den hedder Pelle. Da mindstepigen, Marie, blev fire år i februar, havde jeg derfor hæklet en Mis med de blå øjne og gråt på hoved og hale, som jeg sendte til Marie sammen med bogen:


Opskriften til Mis med de blå øjne var jeg så heldig at finde hos Lityfa lige her, for jeg er da ikke sikker på, at jeg selv havde kunnet lave en lige så fin mis uden opskrift.

Jeg synes, det er sådan en sjov idé at hækle figurer til historier. Jeg har set både Snøvsen, Cirkeline, Alfons Åberg og mange flere figurer i hæklede udgaver ude i blogland, så bare se at komme i gang med hæklenålen, hvis du mangler en sød gave til et barn. Og så husk lige at købe bogen med også. Det er en fantastisk måde at åbne døren ind til gode bogoplevelser for børnene, synes jeg.

Behøver jeg at sige, at missen gjorde stor lykke hos Marie? De har vist været uadskillelige siden :-)

4 kommentarer:

  1. Den flotteste “Mis med de blå øjne”.
    �� Sussi

    SvarSlet
  2. Hej - kunne man mon købe en mis fra dig? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tine
      Mange tak for din interesse.
      Jeg har for længe siden besluttet, at jeg meget gerne vil blive ved med at have lyst til at hækle. Af den grund hækler jeg ikke på bestilling.
      Venlig hilsen
      Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)