onsdag den 4. juli 2018

Hæklet tæppe til en god veninde

Her i weekenden var jeg til rund fødselsdag hos en af mine gode veninder, Kirsten. Vi nørkler sammen fast en gang om måneden sammen med to andre veninder. Jeg vidste derfor, at Kirsten helt sikkert ville sætte pris på en hjemmelavet ting. 
Ved besøg i hendes hjem havde jeg pejlet mig ind på de farver, hun har i sin stue og ud fra det, valgte jeg garn til et tæppe, som jeg havde valgt at lave.

Jeg valgte at hækle tæppet i C2C mønsteret (corner to corner) i farveskiftende garn:


Jeg synes, at det giver en flot effekt, når garnet selv skifter farve.
Jeg hæklede tæppet i slumretæppestørrelse, så Kirsten kan ligge på sin sofa og varme sig under det på de kølige efterårs- og vinteraftner.


Jeg valgte at lave en kant på tæppet, som jeg ikke har lavet før. Først lavede jeg en række af fast- og luftmasker, og derefter hæklede jeg mønsteret "skæve muslinger", som jeg havde fundet i en bog med mønstre til klude. 


Aller yderst hæklede jeg en række med fastmasker og små "bomber":


Jeg er meget tilfreds med resultatet, og Kirsten blev heldigvis rigtig glad for tæppet. Det var sågar ved at blive bortført til Lønstrup af en af de andre gæster :-)

Det er fantastisk at gøre andre glade med noget, man har lavet specielt til dem.
 Det er hele arbejdet værd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)