mandag den 26. november 2018

Hæklede pøller

I lørdags blev jeg omsider færdig med et projekt, jeg har arbejdet på længe:
Et par hæklede pøller til mine svigerforældres sofa. 

Sofaen købte de sidste sommer, hvor svigermor også diskret spurgte, om jeg kunne have lyst til at hækle et par pøller til den. Svigermor ved godt, at jeg ikke hækler på bestilling, men at ønsker er helt i orden ;-). Jeg fik helt frie hænder til opgaven.

Først havde jeg tænkt, at noget med tunesisk hækling i flere grønne nuancer sammen med grå kunne være fint. Grønne nuancer, fordi svigermor i sin sofa har to puder og et tæppe i grønne nuancer, som jeg har hæklet. Svigermor er vild med grøn.
Jeg gik i gang med noget tunesisk hækling, men jeg havde ikke målt rigtigt, så det kunne ikke bruges til pøllerne. Nu ligger det i en kurv og skal blive til et andet projekt,
som I hører om EFTER jul ;-)

Så måtte jeg jo sadle om, og da jeg denne gang ville være helt sikker på, at betrækket kom til at passe, besluttede jeg mig for at hækle firkantede lapper. Jeg fandt et ret flot mønster (hvis jeg skal sige det selv) og hæklede derefter 60 firkanter, som jeg efterfølgende blockede og fugtede, så de stod helt skarpt:



Så hæklede jeg fire runde ender, og til sidst monterede jeg det hele på to til lejligheden indkøbte fyldpuder. 

Resultatet blev godt, synes jeg:



Svigermor og svigerfar blev glade for deres nye pøller, der straks fandt deres plads:


Og nu kan jeg koncentrere mig om diverse andre hækleprojekter,
der gerne skal være færdige før jul :-)

2 kommentarer:

  1. Kære Lotte.
    Hvor er dine svigerforældre heldige. Super flotte pøller❤️
    Knus og tak for kigget

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)