søndag den 10. november 2013

Arne og Carlos på bogmessen

I fredags mødtes min søde datter og jeg på bogmessen i Bella Centret. Vi havde fået fribilletter af svigermor, og da datteren og jeg begge er bidt af bøger, var det en oplevelse, vi så frem til. Jeg har før været til bogmesse, mens det blev afholdt i Forum, men der var så mange mennesker, at det tog lidt af oplevelsen. Så var der noget mere "luft" i Bellacentret i fredags.

Vi gik ikke efter noget specielt, men var åbne for oplevelser. 
Ved Gyldendals stand stod Yahya Hassan og signerede sin digtsamling af samme navn. Han var ikke på programmet, men jeg tænker, at hans forlag "passer på" ham, så de har nok ikke været interesseret i at reklamere med, at han kom. Der stod masser af mennesker i kø for at få et signeret eksemplar. Datteren fortrød senere, at hun ikke købte bogen......

Jeg fik en lang snak med Mehmet på SOS Børnebyernes stand, og jeg måtte naturligvis også lige forbi Claus Dalbys stand hos Klematis. Den mand har så meget æstetisk sans, at man kun kan fryde sig. Og naturligvis havde han en skøn buket stående lige i midten af det hele.

Efter en kop kaffe og lidt bogshopping, var det på tide at tage hjem. På vej ud så jeg pludselig Arne og Carlos sidde og strikke ved deres stand, der lå i udkanten af messen. Det så SÅ hyggeligt ud, at jeg måtte derhen. Datteren og jeg blev straks budt velkommen og spurgt, om vi havde lyst til at strikke. Jeg måtte jo forklare, at jeg ikke strikker, men hækler. "Så må du i gang med tæppet her" sagde en sød dame og pegede på tæppet fra 'Håndarbejde i haven' (som jeg fik af min datter og svigersøn i fødselsdagsgave):
Jeg forklarede, at jeg var i gang med et sengetæppe i zigzag til datteren, hvorefter de slog en høj latter op. Jeg forstår det ikke....... ;-)

Arne og Carlos lille hund var også med - den lå under bordet og hyggede sig:


Desværre havde jeg glemt mit kamera, og da jeg er den lykkelige ejer af en UNsmart telefon, blev det ikke til billeder denne gang.

Jeg fik en snak med Arne om deres have i Norge og spurgte, om de altid havde strikket. Arne fortalte, at han i sin barndom boede fire generationer under samme tag: Oldeforældre, bedsteforældre, forældre og børn. Om aftenen sad de og strikkede sammen og lyttede til radioen og oldemoderens historier. Carlos havde lært at strikke senere, men kunne strikke, da de mødte hinanden. 

Det var nogle superhyggelige timer på bogmessen, og højdepunktet var da klart mødet med Arne og Carlos :-)

4 kommentarer:

  1. Ud med guitarene og ind med garn og pinde Jonas. Så kommer jeg og fortæller en røverhistorie og så bliver det næsten som om.........hvis jeg personligt sku vælge, valgte jeg en mand med guitar, også selv om han har flere og de fylder.
    Lyder i øvrigt som et sted jeg gerne ville have besøgt, men igen, man kan ikke være to steder på samme tid, så jeg passer Iris i Jylland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har jo valgt manden med guitaren, så han ryger ikke ud :-) Og tænk, hvis man havde en mand, der også var bidt af garn; så kunne man jo ikke have sit garn i fred, tænker jeg :-)
      Du er altid velkommen med en røverhistorie, Stella. Det kan sagtens kombineres med både hækling og guitar ;-)
      Knus -
      Lotte

      Slet
  2. Det lyder som en ret fantastisk bogmesse. Især de sidste to ville jeg gerne have oplevet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en spændende bogmesse, Mona. Arne og Carlos var SÅ hyggelige!
      Velkommen som fast læser, i øvrigt!
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)