torsdag den 9. oktober 2014

Rundt i haven

Mens I tænker over, hvorfor min blog i løbet af den næste uges tid skifter navn, får I lige nogle billeder fra min lille rækkehushave. Billederne har ligget på computeren i et par uger, så nu må det være. Jeg er hjemme fra job her i formiddag, for min søn er syg. Heldigvis træder farfar til i eftermiddag, så jeg kan deltage i et par vigtige møder på jobbet. Der er mange ting, der skal nås, inden Efterårsferien banker på.

Jeg har været rundt i haven ;-)


Små pyntegræskar er så fine i klynger, synes jeg.


En gul krysantemum har i år fundet vej til min have. Normalt er jeg ikke så glad for gul, og krysantemum er lidt sarte, synes jeg - bare man glemmer at vande et par dage, så visner knopperne.... Men i år gav jeg den en chance,
og det er gået fint med at holde liv i den :-)


Møllestenen, som har fulgt mig fra mit barndomshjem, har en fin historie med sig, og jeg holder meget af den.


Bålstedet har ikke været brugt så meget i år,
men mon ikke vi skal have gang i det i løbet af efteråret?


Ved hoveddøren står blandt andet dette pyntekål og byder velkommen med sine skønne farver og mønstre.


Denne smukke Dahlia har vi fået af et vennepar, der var på besøg i løbet af sommeren. Den blomstrer stadig rigtig fint.


Dette eksemplar af Storkenæb har været en del af familien i mange år. Det er en aflægger af min mands mormors plante, og både svigermor og jeg har fået et stykke af moderplanten. Jeg klipper den altid ned sidst i august, når den har afblomstret første gang. Så kommer den nemlig igen i september, og den blomstrer stadig derude i haven.

Vær sikker på, at jeg vender stærkt tilbage i næste uge med store nyheder, der på sigt vil ændre bloggens indhold.
Hæklingen består naturligvis, og mine loppefund slipper I heller ikke for. Faktisk er der intet, der forsvinder - der kommer bare noget mere til.
Noget, der spiller glimrende sammen med både hækling og loppefund ;-)

4 kommentarer:

  1. Ej, hvor fint og efterårsagtigt med græskar.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Anne, og der skal i virkeligheden så lidt til at få det til at se hyggeligt ud :-)
      Kh Lotte

      Slet
  2. Tak fordi vi måtte komme med på havevandring. Spændende med det nye blog navn. Jeg gætter jo på, at forandringen vil rime på kolonihave, men hvad ved jeg?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er altid til tjeneste med en havevandring, Stella - og i endnu højere grad fra i næste uge :-)
      Om det ligefrem kommer til at rime på kolonihave, tænker jeg ikke, men du er jo absolut inde på det rigtige :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)