mandag den 20. maj 2013

Gamle bukser bliver til nye shorts!

Jeg har igennem et stykke tid haft en del af Adams bukser liggende - de var blevet for korte og skulle derfor klippes af og syes om til shorts. Adams ben vokser væsentligt hurtigere end hans hofter,
så genbrug til shorts er en oplagt mulighed.


Her kan I tydeligt se de alt, alt for korte bukser :-)

Så mor her satte sig ved symaskinen et par timer. Mens jeg sad dér, fik jeg selskab. Felix skulle lige følge med:


Det blev til fem par shorts - det vil sige kun fire til Adam. Det sidste par kunne han ikke passe - hofterne var trods alt blevet for brede, så dem tager jeg med på job og ser, om der ikke skulle være en kollega, der vil have dem med hjem til sin dreng :-)


Shorts klar til sommervejr og fodboldkampe på græsplæner :-)


Nåh ja - og sådan kom shortsene til at se ud :-) Adam bestemte selv længden. Heldigvis tjekker vi ikke, hvad moden dikterer i år :-)


Af de afklippede ben syede jeg lapper. For lur mig, om der ikke bliver brug for dem, når det ikke længere er tid til shorts.
På de bare ben kan vi klare den med plaster :-)

4 kommentarer:

  1. Hvad der er sparet er tjent, så i kan nu købe is for adskillige hundrede kroner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er også rigtigt :-) Det er nu ikke derfor, jeg gør det, men det er klart en win-win :-)
      Kh Lotte

      Slet
  2. Svar
    1. Ja, det synes jeg også. Tit slider Adam også hul i sine bukser på knæene. Om vinteren sætter jeg en lap på, og når så sommeren kommer, bliver de "forfremmet" til shorts. På den måde kan et par bukser holde i flere år - hvis han altså ikke vokser fra dem i livet :-)
      Dejligt, at se et nyt menneske kommentere på min blog :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)