tirsdag den 10. september 2013

En hæklet balletmus :-)

Jeg elsker, når jeg kan overraske nogen med mine hæklerier. Det er måske også en af grundene til, at jeg ikke tager imod bestillinger. Der er bare noget helt særligt ved at overraske. I denne uge landede fx en lille balletmus hos Katrine, der blev tre år. Balletmusen blev færdig for ca. 5 uger siden, og hver eneste maske blev hæklet med Katrine i tankerne. Sådan kan jeg bedst lide det - at vide, hvem jeg hækler til og finde farver og mønstre, jeg synes passer til modtageren.

Udgangspunktet var et mønster i denne bog:


Jeg har før hæklet dyr fra denne bog. Jeg er simpelt hen vild med farverne og de gakkede dyr i bogen. Balletmusen kan du se på forsiden, men Katrines skulle være mere....... Katrine :-)

Det blev den også. Se bare her:


Jeg ændrede lidt på designet undervejs, og sådan kom musen til at se ud. Alle materialer havde jeg i forvejen.


Når jeg er færdig med en ting - og særligt dyr - holder jeg meget af at tage billeder af dem bagefter. Det er mærkeligt, men det er som om, de får personlighed i takt med, at hæklenålen arbejder sig frem, og arme, ben og krop bliver stoppet ud og syet på.


Personligheden er da helt tydelig her, hvis du spørger mig ;-)


Katrines far var så venlig at sende mig et par billeder, efter Katrine havde pakket op. Det er ret tydeligt, at balletmusen er havnet det helt rigtige sted <3


2 kommentarer:

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)