søndag den 2. februar 2014

(Kartoffel)tryk

I denne uge var vi nogle kollegaer, der mødtes privat for at afprøve forskellige trykteknikker. Mest for sjov, men også for at få idéer til vores undervisning. Jeg havde taget forskellige materialer med, jeg skulle afprøve. 


Først kastede jeg mig over diverse frugter og grøntsager. Her et æble.


Så kom turen til en mandarin:


Det blev ret godt, synes jeg.


Jo mindre maling, jo bedre tryk, fandt jeg ud af - detaljerne kommer meget bedre frem.


Et løg gav også ret fine tryk.


Der var gang i mange forskellige farver, værktøj og grøntsager.


Her har jeg gang i en kartoffel. Forskellige slags værktøj blev afprøvet. Det var ikke alt sammen lige let at arbejde med.


Et uddrag af Jettes forskellige kartoffeltryk.


Jeg forsøgte mig også med tryk af et stykke stof med indvævede metaltråde. Det blev meget diffust, men vil sikkert egne sig udmærket som fx baggrund på et lærred.


Maria forsøgte sig med linoleumstryk, og det blev da også ret flot!

Jeg kan på det varmeste anbefale den slags hyggelige eftermiddage i gode kollegaers selskab :-)

4 kommentarer:

  1. Fine sager Lotte og tak for gode idéer. Måske egnet til julegaver for Izabel i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Stella. Ja, det kan Izabel da sagtens lave!
      Kh Lotte

      Slet
  2. Det er super sjovt at lege med tryk, og virkelig fine tryk i har lavet!! Det ser super hyggeligt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Ja, det er nemlig sjovt :-) Du kan tro, det var hyggeligt :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)