lørdag den 16. august 2014

Bombarderet med blommer

I de sidste par uger er vi blevet nærmest bombarderet med blommer i den ugentlige kasse fra Aarstiderne. Dejlige, flotte, velsmagende økologiske blommer. Vi får bare ikke spist dem. De har hobet sig op i køleskabet, mens vi har ventet på, at "de store" kom på besøg (datteren og "svigersønnen"). De plejer godt at kunne tage fra, når det gælder frugtbeholdningen. De kom så i går, og vi spurgte håbefuldt, om de ikke ville have blommer med hjem. Det ville de ikke: "Nej tak - vi får dem ikke spist." Fair nok.

I dag fik jeg så en åbenbaring: Vi kunne da lægge dem i noget rom og spise dem til noget vaniljeis på et tidspunkt.
Det var manden med på, så jeg fandt hurtigt en opskrift og kørte ud i verden efter den manglende ingrediens: Mørk rom. 

Så nu står der to glas blommer i lækker lage i mit køleskab:


Opskriften var enkel - du finder den lige her.

2 kommentarer:

  1. Og til en lidt våd chokoladekage, noget med flødeskum, vaniljeisen og sikkert også til andre ting. Blommer er skønne, men jeg er helt enig, i ophobede mængder blive de sjældent spist.

    SvarSlet
    Svar
    1. God idé med chokoladekage og flødeskum, Stella :-)

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)