lørdag den 23. august 2014

Dagens loppehøst

Hej derude i Blogland! Jeg savner at have tid til at følge med i jeres blogge, og især savner jeg at have tid til at smide noget på bloggen selv.
I sommerferien var jeg passiviseret af varmen, og nu lægger jobbet beslag på langt de fleste af døgnets vågne timer. Lige nu er det årsplanerne, jeg sidder med. Jeg prøver at finde ind i en god balance mellem arbejde og privatliv, men lige i øjeblikket fylder arbejdet klart mest. Det kræver sin kvinde at starte en specialklasse op - særligt når jeg ikke har været klasselærer de sidste otte år. Det går dog rigtig fint, så jeg er sikker på, det hele finder et naturligt leje.

Det er snart lang tid siden, jeg har delt mine loppefund med jer her på bloggen. Det er nu mest fordi, jeg ikke lopper så meget mere. I dag har jeg dog været afsted til det årlige bagagerumsloppemarked i Borup. Jeg var der for første gang for to år siden, da det blev afholdt første gang. Du kan se lige her, hvad jeg slæbte med hjem dengang.

I dag var høsten ikke lige så omfattende, men alligevel hvad jeg vil kalde god:


Cirkeline i en forvokset tændstiksæske (det er planen, at denne Cirkeline på et tidspunkt skal erstattes med en hjemmehæklet en af slagsen). 


Disse to små fine krukker var uden stempel i bunden, men fine er de under alle omstændigheder og står nu på min tallerkenrække i køkkenet.


Og se nu her: Tre retrokopper fra Staffordshire Potteries i England! Det er klart starten på en ny samling ;-) Jeg kan ærgre mig over, at jeg i sin tid smed flere kopper i samme serie ud, da jeg skulle rydde op i og afhænde mit barndomshjem.....

Glasskålen med kirsebær måtte også med.


Et Buddhahoved til en femmer kom også med hjem. Tænk, det er første gang jeg lægger mærke til, at Buddha afbildes med megastore ører. Men selvfølgelig har han da store ører. Jeg har hørt, at vi mennesker har to ører og kun én mund, fordi vi skal lytte dobbelt så meget, som vi taler. Det er så ikke alle elever i Den Danske Folkeskole, der praktiserer det, kan jeg afsløre ;-) 

Nå, lad det nu ligge :-) I morgen tager jeg på kræmmermarked i Køge. Det er et af årets højdepunkter her i Køge og starten på Køge Festuge. Hvis jeg finder noget spændende, lover jeg at smide et par ord og billeder ind her på bloggen. Det er jo altid godt at have et par overspringshandlinger i ærmet, når man sidder bøjet over årsplanerne ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)