søndag den 5. januar 2014

En engel, der er fløjet hjemmefra :-)

Selv om jeg ikke var så aktiv på bloggen i december, betyder det ikke,
at jeg lå på den lade side.
I dag og i morgen får i at se, hvad jeg nørklede på i december.

På jobbet havde vi nissevenner. Jeg var så heldig at få skolens vikardækker som min nisseven, og hun skulle da om nogen forkæles. Jeg besluttede mig for at køre engletema hele måneden, så alle de små gaver, jeg gav til min nisseven, havde alle noget med engle at gøre. Der var også et par hjemmelavede gaver imellem - bl.a. hende her:


Jeg valgte med vilje et lidt mørk rød til kjolen, hvor jeg broderede små stjerner med guldtråd. Samme tråd brugte jeg til at lave en lille glorie af.

Vingerne lavede jeg af en rest mohair, og der var lige nøjagtigt nok til vingerne. Mohairgarnet giver sådan et fint udtryk, synes jeg.


Heldigvis blev min nisseven rigtig glad for englen. "Desværre" betød det også, at jeg afslørede mig selv, for vi er ikke mange på skolen, der hækler :-)

Opskriften til englen fandt jeg her.

2 kommentarer:

  1. Skal man absolut være ansat samme sted for at være nissevenner???????

    SvarSlet
    Svar
    1. :-))))) Det gør det i hvert fald lidt lettere at forkæle sin nisseven på en daglig basis, Stella :-) Måske skal vi opfinde et nyt koncept i december: Blognissevenner. Det kunne i grunden være sjovt :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)