mandag den 6. januar 2014

Hæklet pude # 9

Jeg lovede jo i går, at I skulle se, hvad jeg ellers har nørklet med i december ud over den lille engel og det famøse sengetæppe.

Jeg har såmænd produceret endnu en pude til svigermor. Hun kommer ofte med hæklebøger til mig, og en dag sagde hun, at hun da godt kunne tænke sig en pude i firkanter fra en af de bøger, hun havde givet mig. Jeg satte mig ned og bladrede i denne bog:


Der fandt jeg en rigtig fin firkant, som jeg tænkte, ville se flot ud på en pude. Jeg hæklede firkanten i 9 eksemplarer, men i tre forskellige udgaver. Jeg valgte at holde mig til tre farver. 

Jeg har før hæklet en pude til svigermor, og da puderne jo gerne skulle kunne stå ved siden af hinanden i sofaen, valgte jeg nogenlunde samme farver, som jeg havde brugt til den forrige pude. Den pude så sådan ud på den ene side:


Og sådan her på den anden side:


Og her er så den nye pude:


Jeg valgte denne gang lidt tykkere bomuldsgarn, og jeg hæklede puden på hæklenål nr. 4 (så gik det lidt hurtigere ;-) Jeg synes, det er sjovt at udfordre sig selv en gang i mellem. Fx har jeg for første gang hækle popcornmasker, og det var faktisk ikke svært.


Bagsiden af puden lavede jeg af et gammelt gardin, jeg fandt i en af de lokale genbrugsbutikker til en 10'er. Bagsiden syede jeg på den hæklede forside i hånden.


Og selvfølgelig skulle mit mærke da på :-)

Dejligt at kunne sætte hak ved endnu en ting på to-do listen, der efterhånden er ret lang. Faktisk så lang, at jeg ikke når at hækle det hele i dette liv :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)