onsdag den 2. juli 2014

En personlig gæstebog

Som jeg skrev i går, havde jeg noget med til Emmas studenterfest, der gjorde stor lykke. Jeg havde nemlig lavet en gæstebog, så Emma kunne få et særligt minde fra sin fest og studentertid.

Idéen fik jeg, da jeg i maj var til en konfirmation, hvor konfirmandens bedsteforældre havde lavet en helt særlig gæstebog med tegninger, akvareller, fotos og små søde bemærkninger. I kan nok tænke, at det var helt fantastisk for konfirmanden efterfølgende at læse hilsner fra gæsterne i den fine bog. Et fantastisk minde!

Sådan en bog ville jeg også gerne give min datter. Dog holdt jeg mig til fotos af Emma og fotos fra hendes gamle skolehæfter.


Her får hun bogen, mens jeg forsøger at holde en lille tale.


Bogen var indbundet og med blanke sider (købt i Tiger). Emma holdt sin 20 års fødselsdag for familie og venner ved samme lejlighed - derfor denne overskrift. 


Jeg havde kun sat billeder ind på hver anden side, så gæsterne kunne skrive på modsatte side og selv udvælge sig et foto, de ville skrive ved.


Jeg har efterhånden fået samlet en del forskellige ruller tape, og de var helt perfekte til at sætte de printede fotos fast med.


Her et foto fra Emmas vogntur, inden de tager afsted fra gymnasiet. Emma havde selv været med til at lave bannere til vognen. På dette banner står: "Dem, der ikke dytter, de elsker Putin" og så var det jo oplagt med regnbuefarvet tape ;-)

Emma blev SÅ glad for gæstebogen, og gæsterne stod nærmest i kø for at skrive en hilsen til Emma i den. 

Jeg kan virkelig anbefale at give sådan en gæstebog, når der skal fejres store begivenheder i familien. Jeg tænker ikke, det er sidste gang, jeg har lavet sådan en :-) 

Brug frit idéen til at gøre nogen glad :-)

2 kommentarer:

  1. En sød idé, en fin bog og en skøn gave. Kreativt, minderigt og noget alle kan være med på. Tak for god idé Lotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, Stella. Ja, alle kan absolut være med her :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)