søndag den 25. november 2012

En multifunktionel (brød)kurv/(brød)pose/taske

En dejlig veninde havde fødselsdag for et par uger siden og havde bl.a. ønsket sig en brødkurv, som også kunne bruges til at lægge hele brød i efter bagning. Det skulle efter sigende være et godt materiale til opbevaring af brød, da det ikke bliver tørt - jeg har dog ikke selv prøvet det. Joan bager rigtig meget og bager vildt gode brød. I fredags fik hun gaven. Farven havde hun også selv bestemt.
 

Der kan være rigtig mange boller i denne kurv, men hun har også en rigtig stor familie.
 
 
Kanten foldes op - og så har man en pose til at lægge brødet i - eller en hyggelig taske :-)
 
 
Jeg overvejede længe, hvilken snor jeg skulle sætte i. Det endte med en ruskindssnor, som jeg synes passer rigtig godt til helheden.
 
Opskriften er den samme, som til disse kurve jeg viste for et par dage siden. Dog laves hullerne ved at springe hver anden maske over i den række, hvor hullerne skal være, og musetakkerne undlades også.

4 kommentarer:

  1. Det var sørme en smart opbevaring, tak for ideen

    Stine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så lidt. Jeg bruger også tit dine idéer. Det er jo dét, blogland er til, ik'? :-)
      Kh Lotte

      Slet
  2. Kære Lotte.
    Hvor er det en fin og sød kurv.
    Jeg kan forestille mig, at Joan blev rigtig glad for den.
    Knus
    Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tro, hun gjorde, Sussi, og den blev taget i brug med det samme, for hun havde bagt det lækreste brød med bl.a. kanel i - mums!
      Knus -
      Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)