torsdag den 11. juli 2013

Lop og shop på Samsø #1

I sidste uge var vi på Samsø, hvor jeg er kommet, siden jeg var omkring 10 år. I år boede vi nogle dage i en campinghytte og nogle dage på vandrehjem. Vejret var ikke det bedste denne gang, men der er jo altid noget at tage sig til på Samsø; steder og søde mennesker, der skal besøges og ritualer, der skal genopleves. Vi fandt dog denne gang også nye steder, vi aldrig har været før. Fx var der i Samsø Posten denne lille notits:


Navnet 'Morfars Moustache' sagde mig et eller andet. Jeg mente, jeg var stødt på navnet på nettet. En af de første dage satte vi derfor kursen mod Tanderup, hvor jeg aldrig havde været før. En meget hyggelig lille by på sydøen. Vi fandt forholdsvis hurtigt den lille butik, som var et værelse på en hyggelig, lille gård. Ejeren var en sød, ung kvinde, der i den grad lever sin drøm ud og har bosat sig på Samsø med sin mand. Hun fortalte, at hendes (net)butik går rigtigt godt, og at hun elsker at stå op hver morgen og "gå på arbejde" - d.v.s. sætte sig ved computeren og bestille varer og sende pakker ud af huset. Hendes butik var fuld af vintagekjoler, skjorter, t-shirts, smykker, tasker, hjemmesyet børnetøj m.m. Jeg gik selvfølgelig straks i gang med at tjekke alt ud - og se lige, hvad jeg fandt:


Den fineste vintage babydoll natkjole af det yndigste stof!



Bøjlen fandt jeg et andet sted - den kan du høre om en anden dag :-)

Jeg kan på det varmeste anbefale et besøg hos Morfars Moustache, hvis du skulle komme på de kanter. Ellers kan du jo kigge ind på webshoppen, som du finder lige her. Du kan også finde butikken på Facebook lige her.


De kommende dage skriver jeg lidt om, hvad jeg ellers fandt og oplevede på Samsø. I mellemtiden kan du jo tjekke Samsø ud her.

Og nej - dette er ikke et sponsoreret indlæg :-)

2 kommentarer:

  1. Wauuu for en natkjole, man nænner vel nærmest ikke at gå i seng, når man har sådan en sag. Tror mest jeg ville danse i den.

    SvarSlet
  2. Man kan vel danse i den, inden man går i seng - jeg tænker, den vil være helt perfekt til et nattøjsparty :-)
    Kh Lotte

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)