søndag den 14. juli 2013

Lop og shop på Samsø #2

Lige som forrige indlæg kommer dette også til at handle om kjoler. Og hvorfor skriver jeg pludselig så meget om kjoler? Det gør jeg jo fordi, jeg siden januar har lagt min livsstil om. Jeg spiser anderledes og er begyndt at dyrke motion. Og det sætter jo sine spor, det skidt ;-) Jeg har nemlig indtil videre tabt 6½ kg, og det er alligevel en del, når man kun måler 1.60. Det har jo givet mig en vanvittig lyst til at købe tøj, der kan fremhæve min nye skikkelse :-)

Før vi tog til Samsø, havde jeg tjekket tøjforretningerne ud i Køge for småblomstrede sommerkjoler, men dem var der ingen af, som jeg kunne li'. Men Samsø har jo det hele, så jeg fandt et par rigtig søde kjoler. 

Når jeg er på Samsø, er der altid nogle butikker, jeg ved, jeg skal tjekke ud. En af butikkerne ligger i Nordby - et par gader væk fra gadekæret. Tidligere var den ejet af kunstneren Ulla Fredsø, men den har skiftet ejer og sortiment, så nu kan kan også købe kjoler :-) Se lige, hvad jeg fandt:


Farven var ikke lige, hvad jeg ledte efter, men den eneste model, der var tilbage i str. 38.


Og småblomstret er den da :-)


Sjalet fandt jeg i et loppesalg ud til vejen et par dage efter til 20 kr., og det passede jo perfekt i farven til kjolen :-)

En anden butik, jeg altid skal forbi, er 'Det gode skår' i Ballen. Det er en blanding af keramik og kjoler og lidt andet. Her har jeg fundet en del tøj i tidernes løb. Det er en superhyggelig butik. Jeg prøvede et par kjoler, og endte med at komme hjem med denne her:


På billedet har jeg en lang, hvid t-shirt på under kjolen, da den er ret så gennemsigtig. Kjolen er strøet med guldsmede foran:


Det giver lige prikken over i'et, synes jeg.

Nå, nok om kjoler for denne gang. Det skulle jo nødigt gå hen og blive en modeblog. De siger i hvert fald ikke rigtig mig noget. 

De kommende dage skriver jeg lidt om de øvrige loppefund, jeg var heldig at finde på Samsø, og så kan jeg da til eventuelt interesserede fortælle, at jeg absolut ikke ligger på den lade side med hæklingen. Og hvad der kommer ud af det, får du helt sikkert også at se snart :-)

2 kommentarer:

  1. Nøj for et par perler. Sådan en blomstret sag vil passe ualmindelig godt til kaffe i mit sommerhus.
    Hvis du ikke kan finde mand og søn, kan jeg oplyse, at de sidst er set i Kvickly. I godt humør, begge to.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mand og barn kom hjem helt af sig selv i går, Stella :-)
      Jeg reserverer hermed den småblomstrede til kaffeslabberas i Dyndet :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)