mandag den 25. maj 2015

Et styk fyldt drivhus

Her i pinsedagene har vi naturligvis hygget i kolonihaven og i drivhuset.
Nu venter vi spændt på afgrøderne, for forudsætningerne er i orden i det lille drivhus. Vil du med på min Tour de Drivhus? :-)


Som du kan se, er der godt fyldt op, meeen der er plads til mere, hvis jeg lige skulle falde over en enkelt blomst eller grøntsag mere ;-)


Til venstre inden for døren har jeg et lille plantebord. Der står i øjeblikket to forskellige slags basilikum og dufter så dejligt.


Til højre, når man kommer ind, har jeg en vandtønde stående. Efter sigende skulle den sørge for, at der ikke bliver så varmt i drivhuset. På tønden ligger en plade, som jeg også bruger som plantebord. Her har jeg bagerst i minidrivhusene sået blegselleri (det ser ikke ud som om, de har tænkt sig at spire....), porrer (mest et forsøg, for jeg har købt spirede porrer og sat i køkkenhaven ved siden af kartoflerne) og Lathyrus. 

I den hvide bakke har jeg tre forskellige slags tagetes, som jeg har fået forærende. De skal snarest plantes ud.

Så har jeg de fire valmuer, som jeg reddede fra lugejernet, da jeg gjorde klar i drivhuset. Jeg ved ikke rigtigt, hvad de skal :-)

Forrest har jeg plantet grønkål ud, som også skal på friland, når de er klar til det. Dem har jeg også fået forærende.


På et lille plantebord bagerst i drivhuset har jeg en chili af egen avl - Hungarian Hot Wax (mere om vores chilier i et senere indlæg). 
På bordet er der også syv blå snerler, som jeg har fået forærende. Dem har jeg planer med, så dem kommer du til at se mere til i løbet af sommeren.



I plantesækkene til venstre har vi endnu en chili af typen Hungarian Hot Wax, tagetes, en gul snackpeber, en skoleagurk, endnu en tagetes og en almindelig basilikum. 

Jeg har læst mig til, at tagetes holder utøj væk fra drivhuset, så vi har plantet fire stk. tagetes i drivhuset. Til gengæld skulle dræbersnegle være vilde med tagetes. Derfor har vi opsat to sneglefælder med øl i drivhuset.


I højre side har vi plantet en almindelig tomat, tagetes, og en chili af typen Bhut Jolokia, en cocktailtomat (en blanding af en cherrytomat og en almindelig tomat), en tagetes og en chili af typen Fatali.

Det bliver spændende at se, hvordan det hele udvikler sig.


Uden for drivhuset har jeg sat en almindelig timian og en mynte. Efter sigende skulle mynten smage af After Eight, og det er jo ikke så skidt, hvis man kan erstatte sit chokoladeindtag med en kvist mynte. Den skal dog liiige vokse lidt, før det kan lade sig gøre.

Fortsat god Pinse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)