fredag den 15. maj 2015

Jeg har vundet en give away :-)

Jeg har simpelt hen været så heldig at vinde en give away. Det er sket før, men det er ved at være længe siden. 

Jeg har vundet den flotte plakat med Folkevognen på:


Jeg vandt plakaten hos Mathias med bloggen Nordic Mojo.
Du finder bloggen lige her..

Plakaten er fra firmaet VisseVasse. 

Jeg måtte selv bestemme, hvilken plakat jeg ville have, hvis jeg vandt, og det blev altså Folkevognen. Det gjorde det, fordi hele min familie havde Folkevogn, da jeg var lille, og plakaten derfor vakte gode minder. 

Mine forældre, min mormor og morfar og min farmor og hendes mand havde alle Folkevogn. Mine forældre havde først en hvid, senere en grøn Folkevogn, og min morfars Folkevogn var rød. Min farmors mand havde en grønbrun Folkevogn, der havde flapper, der flappede ud, når bilen skulle dreje. Det var før blinklysets tid - vildt!

Da jeg første gang sagde en hel sætning, var det: Morfars bil er rød. Jeg kan huske, at det var noget særligt at køre i morfars bil. På bagsædet var der en broderet pude med en bil og en masse vejskilte, og i handskerummet var der en lille rød dåse med (meget tør) lakridskonfekt. Man var i den syvende himmel, hvis man blev budt et stykke fra dåsen :-). Godt, jeg havde stærke tænder dengang. Det var nok ikke gået i dag.

Plakaten ville sikkert passe fint i kolonihavehuset, men jeg har spurgt datteren og svigersønnen, om de vil have plakaten, for de synes nemlig selv, de mangler noget på væggene, og det vil de meget gerne. 

Jeg er sikker på, at plakaten kommer til at passe perfekt hos dem, og på den måde videreføres kærligheden til den gamle Folkevogn måske i familien :-)

2 kommentarer:

  1. Stort TILLYKKE med den fine gevinst. Den vil pynte fint uanset hvor den får plads. Hvor er vi heldige pt Lotte, selv har jeg jo lige vundet en taske i GiveAway.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi er snydeheldige, Stella. En skam, jeg ikke spiller Lotto :-)

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)