mandag den 18. maj 2015

Så er vi klar til første sæson i drivhuset

For næsten en måned siden vaskede jeg drivhuset ned og gjorde klar til vores første sæson. Vi har aldrig haft drivhus før, så det er meget spændende.
I weekenden gjorde jeg klar til kapilærkasser, plantesække og diverse planter.

Vi er startet så småt med tre forskellige slags basilikum.


Da jeg lugede inde i drivhuset for at gøre klar til kapilærkasserne, nænnede jeg ikke at luge disse flotte valmuer væk, så de fik en potte hver:


Det bliver spændende at se, hvordan de kommer til at se ud - er de mon røde, gule, orange eller måske lyserøde?


Og så ser det også ud til, at vi på et tidspunkt i sensommeren får vindruer i drivhuset. Så har jeg altså beskåret den rigtigt i december - heldigt!


Og se nu her: Denne akeleje har jeg fredet, selv om den står lige i døren til drivhuset. Den har været meget insisterende de sidste par måneder, og nu blev den altså den første blomst i drivhuset i år :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)