søndag den 6. maj 2012

Forårsrengøring på flere planer

Ahhhhhhhhhh!! Endelig blev der tid til noget af det, jeg virkelig har lyst til og brug for for at kunne gøre det, jeg er nødt til - og for det meste heldigvis også har lyst til. Under den sidste kategori hører mit job af og til og de mere trivielle hjemlige opgaver (herunder fx rengøring og tøjvask). Men under den første kategori hører det, jeg har lavet i weekenden: Forårsrengøring på den fede måde. Det var fx lugearbejde i haven og rundt om huset. Væk med mælkebøtter og skvalderkål. Væk med grantræet, som desværre ikke kunne holde til at komme ind og blive pyntet juleaften og derefter blive sat ud i frosten igen. Væk med visne bøgeblade og en gammel bænk, der truede med at bukke under for min vægt, for hvem gider at sidde i haven med røven fuld af splinter, klemt fast i en havebænk?? Heldigvis havde Netto et glimrende alternativ i deres avis i denne (næste) uge :-) Jeg har brugt muskler, jeg ikke anede, jeg havde i min krop, men det kan jeg så mærke nu.......

Denne fysiske aktivitet i haven kaldte derfor på, at jeg også gjorde noget ved min krop. Jeg smuttede lige i Matas og indkøbte rigelige mængder af barberskum, skrabere, bodyscrub, bodylotion, ansigtsmaske og jeg-skal-komme-efter-dig-skal-jeg. Forberedte familien på, at nu gik mor her på badeværelset i en times tid, så hvis der var nogen, der skulle noget, så var det NU! Når man er mor til en 7 og en 17-årig med kæreste, så er der meget aktivitet i dette rum, kan jeg godt fortælle jer, og hvem gider at stå midt i en intimbarbering, når den 7-årige skal lave pubad??? Jeg gør ikke. Nå, vinterpelsen blev fjernet og masken lagt. Jeg hoppede derefter i bruseren og gjorde klar til den helt store bodyscrub med salt og citronolie. Det er bare ikke sagen, når man lige har skrabet hul på sit skinneben med skraberen, kan jeg godt sige uden at lyve..... - især ikke hvis man har glemt, at huden ikke var hel og bare giver den gas med skrubbehandsken....... Hyyyylllll!!

Nå, jeg overlevede og er nu et nyt menneske. Her kan I se, hvordan min have kom til at se ud efter forårsrengøringen:




Som I kan se, er der plads til masser af blomster endnu.
Det skal nok komme :-)


8 kommentarer:

  1. Kære Lotte.
    Hvor ser det dejligt ud. Når jeg får min nye bil kommer jeg ud og ser til jer.
    Knus
    Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, det må du gøre, Sussi. Det vil jeg glæde mig til :-)
      Knus -
      Lotte

      Slet
  2. undskyld, men hvad med fotos af den der intim barbering? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du lade være op til din fantasi, Joan - dette skulle gerne forblive en (nogenlunde) stueren blog ;-)
      Knus -
      Lotte

      Slet
  3. Ahhh, det ser dejligt ud!

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)