onsdag den 16. maj 2012

Nye skud

Kender I dét at blive glad over små, bitte ting, som egentlig kan forekomme ubetydelige? Jeg kender det godt, og jeg er glad og taknemmelig over, at jeg har den evne. Vi kender sikkert alle sammen mennesker, der ikke besidder den evne. Livet kan ved Gud ind i mellem være både trivielt og nederen, men der er mange måde at reagere på dét på. En af måderne er at brokke sig - den bruger jeg sjældent, men det forekommer dog :-). En anden af måderne er at rette fokus på de ting, man kan glæde sig over. Mit liv er faktisk sjældent trivielt og nederen. Måske er det fordi, jeg for det meste kan se det store i de små ting. Som nu fx at min orkidé i køkkenet har fået et nyt skud:


Jeg synes, det er lige fantastisk, hver gang det sker. Jeg glæder mig til at se, hvor mange blomsterknopper den sætter.

I soveværelset har jeg en Novemberkaktus stående. Det vil sige, det troede jeg, den hed. Men kan det nu passe, når den sætter knopper i maj??!!


Jeg glæder mig, til den blomstrer. Selv om blomsterne ikke holder så længe, så er de smukke, så længe det varer og berettiger blomstens eksistens her hos mig. For uden blomster er den lidt kedelig, synes jeg.
Men det er glemt nu :-)


Har du en potteplante, du er særlig glad for?

2 kommentarer:

  1. Kære Lotte.
    Jeg har aldrig interesseret mig for orkidéer, men det gør jeg nu. Det startede som en tilfældighed: Jeg fik en grim, halvdød, afskrevet og totalt "dødsmærket" orkidé af min mor. Jeg fik orkideén til at blomstre, og så blev min passion skabt. Jeg er nu (den i familien) som "kan give gode orkidé-råd"
    Knus
    Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk! Så ved jeg, hvem jeg skal tage fat i, hvis jeg får "orkidé-problemer" :-) Er det nogensinde lykkedes dig at få en orkidé til at sætte to skud på én gang? Jeg har ikke prøvet det endnu, men det kunne være sjovt.
      Knus -
      Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)