lørdag den 26. maj 2012

Hæklet nøglesnor med DIY

Nu er den grønne pude, som jeg viste her på bloggen for et par indlæg siden, afleveret til svigermor, som blev rigtig glad for den - dejligt :-)
Jeg har nørklet lidt med hæklenålen og lavet en nøglesnor. Enhver lærer med respekt for sig selv har jo sådan en ;-). Hidtil har jeg haft en sort en af slagsen med DSB-Harry tryk, men nu hvor solen brager løs, og sommergarderoben er fundet frem, måtte jeg altså have en, der passede lidt bedre til mit sommerhumør og min garderobe. Svigersønnen kiggede dog skeptisk på den og sagde tørt: "Jeg håber sandelig ikke, du har noget tøj, der passer til de farver". Men det har jeg! :-) Her er min nye nøglesnor:



DIY (Do It Yourself):
1. Slå 4 luftmasker op. Vend.
2. Spring den første luftmaske over og hækl fastmasker i de næste tre masker.
3. Vend med en luftmaske og fortsæt på samme måde til nøglesnoren har den længde, du ønsker.
4.
Hækl fastmasker rundt om - gerne med en anden farve.


Hækl evt. hver anden fastmaske ned i rækken under, så du får samme effekt, som jeg har lavet her.


5. Stik nøglesnoren gennem karabinhagen og lav et ombuk på ca. 1 cm.
6. Tag den anden ende af nøglesnoren og læg over ombukket.
7. Sæt en knap på og sy sammen.
8. Sæt dine nøgler i en nøglering, som du sætter i karabinhagen.

Nu er din nye nøglesnor klar til brug. God hæklelyst!


1 kommentar:

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)