lørdag den 8. september 2012

Fulde mænd og tømmermænd...... :-)

Jeg har faktisk en ting på hjerte i dag. Jeg funderer lidt over, hvorfor mænd er så ynkelige, dels når de er fulde, og dels når de dagen efter har tømmermænd. Min mand er i hvert fald. I går tog han til oktoberfest på Amager (allerede her går det jo helt galt......., for hvem f... gider tage til Amager og drikke øl til tyrolermusik??!! Til oktoberfest i september??) Det gjorde han. Sammen med barndomsvennerne. De mødes ca. en gang hver anden måned og skiftes til at arrangere et eller andet for de andre. I går var det så septemberfest med øl i literkrus, sauerkraut mit wurst, barmfagre kvindelige tjenere (og vist også en enkelt mand, der lignede Hansi Hinterseer.....), mænd i lederhosen og tyrolermusik udsat for ufti-ufti rytme. Tak for kaffe for et koncept, siger jeg bare. Her tænker jeg, de fleste kvinder var stået af. Men drengene nød det.

 

Nu ville tilfældet, at min datter på 18, der havde været med en veninde i Falconer Centret og se 'Anders', stod på Nørreport Station, da min mand (hendes papfar) og hans slæng kommer gående. De skal med samme tog til Køge. Min datter er dermed tvangsindlagt til at høre på disse fem meget fulde mænd hele vejen til Køge. Jeg skal ikke her gentage, hvad der kom ud ad hendes mund, da hun kom hjem, men hun var meget træt af fulde mænd, kan jeg afsløre :-) Ok - én af bemærkningerne kan I godt få: "Mænd over 30 burde bare overhovedet ikke drikke!"
Manden min kom stavrende hjem et par timer senere efter at have været på værtshus her i Køge med slænget. Det lykkedes ham næsten at vælte de to giraffer, vi har stående i gangen (de nøjedes med at vippe lidt rundt.......), og oppe i soveværelset snublede han (naturligvis....) over sengen. Han faldt forbavsende hurtigt i søvn.
Det blev morgen, og datteren skulle på arbejde. Manden min havde på vej hjem i toget lovet hende at stå op og lave morgenmad, inden hun skulle afsted. Det gjorde han skam også. Kropsholdningen var ikke til at tage fejl af: Let ludende gang og skuldrene godt op om ørerne. Han havde det lidt skidt, hvilket han slet ikke kunne forstå, "for jeg drak da kun 3 liter øl og lidt, da vi kom til Køge....." OMG!! 3 liter øl!! Liter!! Jeg var død, hvis det var mig. .. Jeg skal spare jer for detaljerne, men kan da afsløre, at han her til formiddag (efter en lille lur), måtte overgive sig og skille sig af med noget af maveindholdet ad samme vej, som det var kommet ind...... Ynkeligt, hvis I spørger mig :-). 


 
Han ved godt, at han ikke kommer uden om at blive nævnt på dagens blog. Det tager han helt roligt. Nu sover han igen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)