søndag den 13. oktober 2013

Kastanjeedderkoppespindssysler

 Jeg havde fødselsdag i går, og en ret god tradition som jeg har forsøgt at holde fast i alle år er at gå en tur i skoven netop den dag. Det var resten af familien heldigvis med på, så efter at have nydt nybagte boller og varm cacao med skumfiduser, tog vi ud i den dejlige efterårsskov. Vi samlede bl.a. en masse kastanjer - så mange, at vi faktisk også kunne kaste dem efter hinanden derude i skoven ;-)

Da vi kom hjem, fik jeg lokket familien til at være kreative - med garn oven i købet! Det sker ikke så tit, kan jeg godt oplyse op :-) Her er lidt billedspam fra vores eftermiddag:


Emma er meget koncentreret :-)


Svigersønnen kastede sig ud i en helt særlig kreation, der voldte ham visse problemer undervejs.....


Adam er rigtig god til de kreative sysler, og han elsker det!


Manden min fik også hurtigt genopfrisket, hvordan man gør.


Jeg kastede mig ud i en meget stor udgave.

Og her er så de færdige kreationer fra familien
Grundsted Nielsen/Heiberg/Kjeldsen:


Svigersønnens kreation med undertitlen "Heks"........


Adams smukke spind, der passer perfekt ind i omgivelserne.


Emmas flotte spind ved siden af kærestens.



Mandens og min kreation.


Og se lige, hvor fint det ser ud, når man sidder inden for og kigger ud!

Siden i går har Adam lige lavet et par stykker til, som nu hænger og pynter ved vores hoveddør. 

Vi har stadig en masse kastanjer tilbage. Måske vi finder på noget mere at bruge dem til i løbet af efterårsferien - man ved det ikke :-)

2 kommentarer:

  1. Kære Lotte.
    Hold da op - hvor har I lavet mange flotte og fantasifulde "ellikopper". Jeg underviser jo i vores modtageklasse, og jeg har lavet kastanjeedderkoppespind med den ene klasse. Det er en rigtig svær opgave, og ikke mindst at sige edderkop. De fleste siger ellikop ;-)
    Hvis jeg skal kåre en vinder af jeres krationer, bliver det Adams flotte spind. Det passer perfekt til stenene. Han har virkelig sans for farver og former.
    Knus Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, han har ret godt styr på det med farver :-) Efter Emma spontant udbrød: "Aiii, jeg vinder jo aldrig!" blev vi enige om, at kreativitet ikke er en konkurrence. Her er plads til alle udtryk. Sådan er det nødt til at være, hvis jeg skal have Emma til at være kreativ ;-)

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)