fredag den 6. februar 2015

Hæklede grydelapper til kolonihavehuset

Længe har disse grydelapper stået på min imaginære to-do liste, og nu var der så tid til at lave dem.


De er lavet af garn, jeg havde i gemmerne.


Jeg har brugt 8 forskellige farver. Der er hæklet 36 lapper i alt - 9 lapper på hver side hæklet sammen 2 og 2. Ingen af lapperne er ens.


Jeg valgte at hækle kanten i to forskellige farver og omvendt på de to grydelapper.


Her hænger de i mit køkken til ære for fotografen,
men de skal bo i kolonihavehusets køkken, når vi starter sæsonen.


Opskriften er fra tillæg nr. 7 - 2014 fra Hendes Verden.
Tillægget hedder 'Hækling helt fra grunden'.
Jeg har brugt hæklenål nr. 3 og har kun hæklet i bomuldsgarn.

2 kommentarer:

  1. De er godt nok fine og sommerlige!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Anita. Jeg kan næsten heller ikke vente, til jeg skal bruge dem i kolonihaven til sommer :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)