lørdag den 14. februar 2015

Hæklet pude # 13

Først vil jeg lige ønske hjertelig velkommen til min faste læser nr. 60 her på bloggen. Jeg håber, du bliver inspireret af at følge med her :-)

Som I kan se, har jeg nu hæklet pude nummer 13. Måske tænker I, at vi må være ved at drukne i puder herhjemme, men det er vi faktisk ikke. Mange af de puder, jeg har hæklet, har jeg givet væk. Den sidste her beholder jeg.
Den skal nemlig ud i kolonihaven.


Faktisk startede jeg på disse firkanter allerede i 2012, og for 1½ år siden kom der en pude ud af halvdelen af firkanterne. Den kan du se lige her. På den første pude har jeg med vilje monteret firkanterne på vrangen. På den nye pude er firkanterne monteret på retten.

Jeg havde hæklet 72 firkanter. Meningen var, at der skulle være til både en forside og en bagside på en pude. Jeg endte med at sy en bagside til den første pude. Derfor har disse 36 firkanter har nu ligget i 1½ år uden at blive brugt. Lige indtil for et par uger siden, hvor jeg kom i tanke om firkanterne.
Snip snap hæklede jeg firkanterne sammen, og for første gang har jeg også hæklet kant på en pude.


Før montering vaskede og tørretumblede jeg de sammenhæklede firkanter - så er jeg sikker på, de ikke kryber mere. Derefter monterede jeg forstykket på et eksisterende pudebetræk ved at sy bag den lyseblå kant, så muslingekanten står ud fra puden.


Opskriften til firkanten finder du her.

Mine firkanter er hæklet i bomuldsgarn/blend på hæklenål nr. 3.

Jeg glæder mig SÅ meget til at vise jer, hvordan puden klæder vores kolonihavehus, men I må vente til april, hvor jeg for alvor går i gang med indretningen af huset. Indtil videre bor puden nemlig her i stuen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)