onsdag den 18. februar 2015

Hæklet bademåtte og gæstehåndklæde

Datteren og hendes kæreste er jo som bekendt flyttet i studiebolig. De manglede en bademåtte og spurgte, om jeg ville hækle en til dem. Det ville jeg naturligvis gerne. Jeg spurgte ind til mønster og farver og kom med nogle forslag. Det blev til denne smukke måtte hæklet af stofgarn:


Jeg hæklede også et lille gæstehåndklæde i de samme farver -
dog ikke samme tykkelse garn :-)


Ej heller samme størrelse hæklenål..... Her er kanten set tæt på. Jeg har hæklet bademåtten med hæklenål nr. 12, 


og gæstehåndklædet er hæklet med hæklenål nr. 4.

Opskriften på bademåtten finder du lige her hos Yarnfreak, hvor jeg også har købt Zpagettigarnet, som måtten er hæklet med.

Opskriften på gæstehåndklædet har jeg fundet her. Det er hæklet med bomuldsgarn fra Netto. Garnet var lidt løst spundet, men forbavsende blødt.

Jeg har før hæklet prikker. Det kan du se blandt andet her og her.

2 kommentarer:

  1. Sådan en måtte, må du igang med til kolonøjseren. Der vil den passe fantastisk. Hvor er det dejligt at både datteren og svigersønnen selv spørger efter leverancer fra mamas nål.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, grydelapper, køkken- og gæstehåndklæder, sengetæppe og nu også en enkelt bademåtte har der været efterspørgsel på - det er dejligt, at de gider have mine nørklerier :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)