lørdag den 21. februar 2015

Hæklede kurve i zpagettigarn - DIY

Jeg har hæklet et par kurve i zpagettigarn (stofgarn).
Efter jeg havde hæklet bademåtten, som jeg skrev om for et par indlæg siden, var der en større rest af garnet tilbage, og det blev altså til et par mindre kurve.


DIY - opskrift:

Du skal bruge ca. 3/4 nøgle zpagettigarn.
Der hækles på hæklenål nr. 12.

Start med at lave to luftmasker. Hækl 6 fastmasker i den første maske.
Herefter hækler du således:

1. række: 2 fm i alle masker (12 fm)
2. række: 1 fm, 2 fm i næste maske. Fortsæt omg rundt (18 fm)
3. række: 2 fm, 2 fm i næste maske. Fortsæt omg rundt (24 fm)
4. række: 3 fm, 2 fm i næste maske. Fortsæt omg rundt (30 fm)
5. række: En maske i alle masker (30 fm) i bagerste maskeled.
6. - 9 række: En maske i alle masker (30 fm) i begge maskeled.
Slut med en kædemaske.

Hæft med fingrene ved at "flette" enderne ind i det hæklede, når du er færdig.


Du kan bruge kurvene til fx brød, stearinlys, urtepotteskjuler eller hvad du har lyst til.


Jeg tænker, at mine kurve skal ud i kolonihaven :-)

4 kommentarer:

  1. Hej Lotte.
    Hvor er de fine. En god ide og fin måde at anvende garnresterne på.
    Knus Sussi

    SvarSlet
  2. Mange tak, Sussi. Og så går det bare lynhurtigt, når der hækles på hæklenål nr. 12, og det skal man jo heller ikke kimse af ;-)
    Knus - Lotte

    SvarSlet
  3. Super idé. De er da også ret fine til en værtindegave med en sød forårsblomst i.
    Kommer opskriften mon på caféens side?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Stella. Jeg har linket fra Nørklecaféens side til bloggen. Opskriften står i indlægget.
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)