onsdag den 25. februar 2015

Karklude med et twist

For et par uger siden havde Netto de klassiske farvede karklude i butikken. Det er forskelligt, hvilke farver man kan købe. Denne gang var det pink, petroleumsblå, orange og hvid. I hvert fald i "min" Netto. 

Jeg købte otte stk - fire pink og fire petroleumsblå. De er så fine, og endnu finere blev de, da jeg havde hæklet kanter på dem:


Jeg mener, at kanten hedder Musetakker. Jeg hækler dem således:

1 fm i kanten, 3 lm, 1fm i 1. lm, 1 fm i kanten o.s.v.


Kanterne er hæklet med bomuldsgarn, som kan vaskes ved 60 grader.


De fire pink karklude skal jeg bruge i kolonihaven,


og de fire petroleumsblå karklude har datteren og svigersønnen fået til deres nye, lille køkken som en værtindegave, da vi i weekenden var inviteret til frokost i deres smukke, lille studiebolig. 

Næste gang Netto har disse karklude i deres sortiment, køber jeg en stak igen, så jeg har til lidt flere værtindegaver :-)

2 kommentarer:

  1. Endnu en lille genistreg. En som jeg måske kan kopiere. Geniale små fine værtindegaver

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Stella. Det kan du sagtens kopiere - musetakker er nemt :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)