lørdag den 14. juli 2012

Maling #1

I løbet af foråret har jeg samlet en del (loppe)ting, der liiiiiige skal have lidt hvid maling. Nu er jeg så omsider gået i gang. Jeg startede med denne her:


Ikke et projekt man bliver færdig med i løbet af en dag. Der er maaaaange små firkanter, der skal males........


Og i dag har det kun fået med grunder. Herefter er der to gange maling tilbage og lidt slibning ind i mellem.......... Nå, det bliver godt, tænker jeg. Egentlig havde jeg tænkt, at jeg skulle have forskelligt papir som baggrund i rummene, ja faktisk er papiret købt, men jeg har skiftet mening. Sættekassen skal nemlig hænge på Adams værelse og skal bl.a. bruges til alle hans små Legomænd. Jeg tænker, at helhedsindtrykket, når der kommer mænd og nips i, bliver lidt rodet, hvis jeg bruger papirsbaggrunde. Jeg tror, det bliver flottere,
hvis sættekassen er helt hvid. Så det er planen nu.

Jeg har også haft gang i et andet maleprojekt:


Det tog heldigvis ikke så lang tid. Til gengæld holder det ikke lige så længe :-)

Fortsættelse følger.......

2 kommentarer:

  1. Hej Lotte.
    Jeg ved ikke lige hvad jeg skal mene om at du maler en original sættekasse. Jeg har selv en, og har mange gange overvejet at male den, men er endt med at " en gammel original" skal have lov til at forblive gammel og original... Men måske skifter jeg mening, når jeg ser dit færdige resultat.
    Flot blå farve ;-)
    Knus
    Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår godt, hvad du mener, Sussi. Som du måske kan se på billedet, mangler sættekassen en del skillerum, og det kan man se på baggrunden. Det er jeg ikke så vild med, så jeg har derfor valgt at male den. Hvis den havde fremstået helt original, havde jeg klart valgt ikke at male den. Men så havde jeg nok heller ikke fået den for 50 kr. :-).
      Jeg tror, den bliver rigtig flot på Adams værelse med Legomænd og fars gamle biler :-).
      Ja, den blå neglelak er ok. Lånte den af Emma. Jeg trængte lige til lidt spræl :-).
      Knus -
      Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)