søndag den 18. marts 2012

Oprydning og gensyn 1

Jeg er i gang med en gradvis oprydning i vores skur. Det er der flere grunde til. En af grundene er, at vi bare gemmer på for meget gammelt l... En anden grund er, at der har været mus i skuret. Da jeg før jul fik julekasserne ind, var der spist af noget af julepynten....... Det går jo i sagens natur ikke, så vi kombinerer en oprydning med udskiftning af de gamle papkasser til plastickasser med låg. Og i går var turen så kommet til kassen med stoffer og deslige. Jeg fik smidt en del ud, som ikke var værd at gemme på. Jeg fandt også en del frem, som absolut var værd at gemme på. Bl.a. gemte min mors gamle syæske på fine ting, og den gamle knapæske var også hyggelig at rode i igen. Mærkeligt, som gamle knapper kan fremkalde minder, man troede forlængst var glemt. Minder om sommerkjoler, dukketrøjer og trøjer der kradsede :-)


Garntrisser af træ ser man ikke mere, synes jeg,
men syæsken gemte på en del af dem.


Minsanten om syæsken ikke også gemte på et gammel kantebånd, som jeg klart erindrer, har siddet på et par af mine cowboybukser i 1970'erne.
Det er 100% retro :-)


Denne fine, gamle blonde sad på et underskørt, som min mor har gået med i 1960'erne. Den skal bruges til noget særligt en dag.


Og sandelig om jeg ikke også fandt min fars gamle soldatermærke i syæsken.

Det er jo tit sådan, at oprydning griber om sig, og det gjorde det naturligvis også i går. For når der skulle ryddes op i gamle syæsker, måtte der også ryddes op i symasinens rum og syæsken, jeg normalt bruger. Der er nu helt styr på mit sygrej. Nu er der så faktisk heller ikke længere nogen undskyldning for ikke at bruge alt dette sygrej......
Det kommer I nok til at høre mere om, tænker jeg :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)