lørdag den 7. april 2012

Gult chok!

Gul er en farve, som sjældent får lov til at fylde ret meget i min indretning, men her ved påsketid sniger den sig ind. Lidt som et symbol på foråret og som et løfte om, at solen vil skinne gavmildt hele sommeren. Når det gule får påskeplads, får jeg også bedre øje på de få gule ting, der trods alt er fremme hele året. Jeg har samlet en lille billedkavalkade af mine gule glimt til jer her:


Her har Adam iklædt sig gult :-)


Adams selvportræt, som far fik i fødselsdagsgave for 1½ år siden.


Et gammelt loppefund har fundet sammen med min søde, lille engel -
de klæder hinanden, synes jeg.


De fine små kyllinger, som jeg fandt i Forum i torsdags, passer jo fint til et andet gammelt loppefund.



Disse to psyko chickens er malet af min kollega Joan,
som påstår, at hun tænkte på mig, da hun malede dem..... jeg har valgt at opfatte det som et kompliment :-)
I kan læse om Joan her og se andre af hendes skønne malerier: http://www.joanjensen.dk/


Hende her er jeg helt vild med. Divaen over alle mine kyllinger :-)


Ham her er jeg også ret glad for. Jeg har selv designet og lavet ham af megastore piberensere ved en meget morsom påskefrokost sidste år.


Og så er der jo lige disse små påskekyllinger, som også flyttede ind i torsdags. De er i familie med ham her,


som har været en del af familien i mange år.


Dette lille maleri har jeg selv lavet for nogle år siden.
Jeg har decouperet forskellige servietmotiver på lærredet.


Dette billede hænger i min stue året rundt og repræsenterer mit første rigtige møde med kunsten. Selvfølgelig havde jeg set utallige billeder, før jeg så dette i 1993. Men det var det første billede, der talte til min sjæl. En fantastisk følelse, som jeg faktisk ikke render ind i ret tit. Jeg er SÅ glad for, at jeg købte det dengang. Det er malet af billedkunstneren Lisbeth Ejlertsen, og jeg nyder det hver dag!

I morgen er jo den store dag, hvor jeg trækker lod om min første Give away (uglen, som du kan se i øverste højre hjørne af min blog). Se reglerne under indlægget Give Away længere nede. Der er plads til mange flere lodder i glasset :-)

Og på mandag løfter jeg omsider sløret for de nye påskekyllinger, jeg har hæklet, så kig ind igen de næste par dage. Indtil da - fortsat god Påske!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)