onsdag den 4. april 2012

Amalies kager

I sidste uge stod mine aftener i kagernes tegn. Kender I ordsproget "A cake a day keeps the doctor away"?....... ;-) Nå, men det praktiserede jeg i hvert fald i sidste uge, for jeg havde til min store skræk opdaget, at min fætters døtre ikke ejede så meget som en eneste lille bitte cupcake i deres lille legekøkken. Det tangerer jo nærmest omsorgssvigt, så jeg fremdrog straks, jeg kom hjem fra besøg hos dem hæklenål og garn - og denne bog:


En skøn bog med en masse fantastiske opskrifter, bl.a. på kager. Og så hæklede jeg en kage om dagen for at være klar til at sende dem med PostDanmark til Samsø, hvor Amalie, der i dag bliver 3 år, er på påskeferie. Og hun har fået dem, har jeg hørt. Og hun er blevet glad for dem, har jeg også hørt :-) Og det var jo lige dét, der var meningen. Her kan du også se Amalies kager, som jeg lige huskede at fotografere, inden de blev lagt i pakken:




8 kommentarer:

  1. Hej Lotte.
    Hvor er det dog nogle fantastiske kager, der er ikke noget at sige til, at de vakte glæde.
    Hvor var det sødt af dig, at give Stella dine påskekyllinger.
    Knus Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Sussi :-) Nogle gange skal man udfordre sig selv, og det gjorde jeg med kageopskrifterne. De var sjove at hækle og dobbelt sjovt, når man ved, at de kommer til at skabe glæde, hvor de er kommet hen.
      Stella var jo helt skudt i de fugle, og her blev de bare mobbet, så selvfølgelig skulle hun ha' dem :-)
      Knus - Lotte

      Slet
  2. Det er de fineste kager jeg nogensinde har set

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, hvem du så end er :-)
      Kh Lotte

      Slet
  3. ...og de er SÅ fine! Moderen er dybt imponeret over Tante Lottes værk! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Marianne :-) Så kan du bare glæde dig over at blive inviteret på kager i Amalies og Katrines køkken :-)
      Knus - Tante Lotte

      Slet
  4. Svar
    1. Det er ikke alt her i livet, man skal tage i munden, Joan ;-) Og husk - det er den slags kager, der ikke feder :-)
      Knus - Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)