torsdag den 2. august 2012

Hortensia og rød tomat

Hvis du var med på min lille havevandring her på bloggen i sidste uge, fik du måske et glimt af min flotte hortensia. Her kan du se den tæt på:


Jeg købte den som en lille krukkeblomst for tre år siden. Om efteråret plantede jeg den i bedet, og her trives den supergodt. Jeg var lidt nervøs for, om den overhovedet ville blomstre i år, for den så noget frostafsvedet ud i foråret, inden jeg beskar den. Men blomster fik den :-)


Jeg synes faktisk, at den er smukkest sådan her.


Og så er mine busktomater begyndt at blive røde. Jeg overvejer dog lidt at høste alle de grønne tomater og sylte dem (du kan læse om mit forsøg med syltede, grønne tomater lige her), for røde tomater kan man jo købe alle steder, men hvor køber man lige grønne tomater??

God dag til dig :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)