fredag den 3. august 2012

Mine orkidéer blomstrer!

Nu skal det jo ikke kun handle om blomsterne i haven. Jeg har nemlig to meget fine blomster inde, der blomstrer lige nu.
Til min fødselsdag (d. 12. oktober) fik jeg en flot orkidé af en sød kollega.
D. 16 maj kunne jeg så her på bloggen fortælle, at orkidéen var begyndt at skyde. Det så sådan ud:


Den blev selvfølgelig passet og plejet efter alle kunstens regler, og det betyder jo først og fremmest: Hellere for lidt vand end for meget!

Nu ser den sådan ud:


Fantastisk, ikke? Jeg nyder den hver dag, kan I tro.
Tæt på ser den sådan ud:


Det ser jo ud som om, der bor en lille leopard derinde........


med en lang hale....... :-)

Orkidéen i stuen ville naturligvis ikke stå tilbage for fætteren i køkkenet, så den satte to skud. Det ene blomstrer nu:


Det andet skud kan anes i baggrunden.

Jeg elsker orkidéer! Gør du også?

4 kommentarer:

  1. Hej Lotte.
    Hvor er dine orkidéer flotte. Jeg har gennem de sidste fire år fået mine orkidéer til at blomstre konstant. Jeg har 5 af slagsen, hvoraf de 4 hele tiden står i blomst. Den ene er af samme slags som din.
    Knus Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi
      Det er da imponerende, at du kan få dem til at blomstre konstant. Det kan være, jeg også skal til at udvide min bestand, når det nu går så godt :-). I så fald skal det være en ny slags.
      Knus -
      Lotte

      Slet
  2. Ej hvor er den fin. Rent eventyr. Noget leopard på besøg hos sneprinsessen med den bløde kjole og øjne som guld perler. Jo jeg elsker dem.................men KUN når de er i blomst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er lidt som et eventyr :-). Jeg synes også, de er noget kedelige, når de ikke blomstrer.
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)