onsdag den 1. august 2012

Ny, hæklet rund pude

Selv om jeg har gang i mange ting her i sommerferien (haven, læsning, forberedelse, maling, loppemarked(er) m.m.), bliver der naturligvis også tid til at nørkle med hækletøjet. Det sidste stykke tid har jeg arbejdet på en pude til min svigerinde. Hun har ønsket sig den i grønne nuancer, men da jeg har forbud mod indkøb af mere garn (:-)), blev den kun grønlig på den ene side. Den anden side blev mere sprudlende. Så kan hun vende den side ud ad, der passer bedst til hendes humør, indretning o.s.v. Hele puden er lavet af restegarn, og det synes jeg, er ret godt gået.


Den grønlige side


Jeg kom til at tænke på Grønland, da jeg hæklede med disse "kolde" nuancer
 - ishav, mos, fjelde.


Og så den mere sprudlende side i de varme nuancer


Lige nu er jeg i gang med en ny slags pude til mig selv (tror jeg nok....), jeg ikke har hæklet før. Den får I at se, når jeg er færdig :-)


6 kommentarer:

  1. Søde Lotte.
    Hvor er det dejligt at læse dine indlæg, og se alle dine kreative sysler.
    Jeg har ikke fået lavet meget kreativt i ferien. Sommerferien er ikke forløbet som forventet. Jeg har brugt/bruger tid på en meget ulykkelig datter. Jeg har dog fået læst en del.
    Knus
    Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder ikke rart med en ulykkelig datter, Sussi. Øv. Godt, at du nyder mine indlæg. Snart kalder jobbet jo, og så drosler jeg nok lidt ned for kreativiteten her på bloggen for en tid.
      Knus -
      Lotte

      Slet
  2. Den her bliver hun glad for. Her er både sol og is i samme pude. Go idé med to forskellige farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Stella. Jeg håber, at hun kan lide den. Min rettesnor er, at hvis jeg selv kan lide puden, kan andre det sikkert også :-)
      Kh Lotte

      Slet
  3. Skønne puder. De er simpelhen så flotte i farverne.

    SvarSlet
  4. Tak skal du have, Gitte :-)
    Kh Lotte

    SvarSlet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)