søndag den 5. august 2012

Så er vasketøjskurven tom! Næsten....... :-)

Her i huset bor fire personer: Emma på 18 (som i parentes bemærket alt for tit skifter tøj - op til flere gange på en dag), Adam på 7 (som også i parentes bemærket får, ikke bare brugt men slidt, en del tøj), min mand (som i endnu en parentes bemærket ud over sit almindelige tøj også har svømmetøj, idrætstøj og løbetøj, der skal vaskes). Og så er der mig, der bare bruger tøj helt almindeligt..... Med os fire er der en del tøj, der skal vaskes. Hertil kommer naturligvis også sengetøj, håndklæder, viskestykker o.lign. Nogle gange føler jeg, at jeg vasker hele tiden. Det gør jeg selvfølgelig ikke, men 8-10 maskiner på en uge er ikke usædvanligt. Og egentlig burde jeg jo ikke klage. Jeg så en gang en udsendelse i TV om en engelsk familie, der havde sagt ja til at leve i en uge, som man levede ved århundredeskiftet (ja, altså ikke det århundredeskifte vi oplevede for 12 år siden....... :-). Den husopgave de brugte suverænt længst tid på var tøjvask. De kogte tøjet, skurede det, skyllede det, vred det, hængte det op, tog det ned, strøg det og lagde det på plads. Og det var hårdt, og det tog lang tid. Jeg har trods alt en vaskemaskine.

Nå, men humlen i dagens blogindlæg er altså, at min vasketøjskurv i dag er TOM! Det er ikke sket i laaaaaaaanng tid. I kender sikkert godt det dér med, at en eller anden beklædningsgenstand, som skal pletrenses eller behandles helt specielt, bliver sprunget over, og så ligger den bare dér og ligger...... Men nu er det hele ordnet. Og det var egentlig ret godt, for i bunden lå en del sand og hårnåle fra ungernes lommer :-). Nu er den ren og tom - næsten....... ;-)


God vaskelyst derude! :-)

1 kommentar:

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)