tirsdag den 7. august 2012

Måske mit første håndarbejde?

Jeg har fundet min gamle gymnastikpose frem. Måske er det mit første håndarbejde (hvis man lige ser bort fra den obligatoriske pude lavet af en gulvklud :-)? Jeg er nu ret stolt af håndarbejdets kvalitet. Jeg har vel været 11-12 år, da jeg syede den. Alt er syet i hånden - ingen symaskine ind over her. Og til sidst har jeg broderet mønster og navn på. Med komplementærfarver. Ikke at jeg havde den ringeste idé om den slags på det tidspunkt, men farvesans har jeg altid haft.


Jeg kan stadig huske, at jeg sad og broderede dette mønster i håndarbejdslokalet. Og faktisk er det stadig en af mine yndlingskruseduller, når jeg bliver rastløs med min kuglepen :-)


Gymnastikposen er nu forfremmet til at bære mit til enhver tid
igangværende håndarbejde. 

Hvem skulle nu have troet det, da jeg lavede den for 30-35 år siden? ;-)

4 kommentarer:

  1. Ren nostalgi. Jeg har lavet en næsten mage til. Desværre er min gået til ved en brand. Vores hos brændte ned til grunden, da jeg var omkring 11 år gammel. Så derfor er gamle skolebøger, håndarbejdsting, billeder m.m. pist borte. Der findes ikke et billede af mig, da jeg var helt lille. Det eneste billede jeg har i behold, er da jeg var omkring 5 år. Dog har min mormor (som lige ville være blevet 100 år) gemt noget dukketøj, som jeg har syet til en dukke. Og det er også syet i hånden..
    I morgen og torsdag er det mig, der er på kursus i klasserumsledelse.
    Knus Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ting fra barndommen er en vigtig del af ens historie og betyder mere for mig, jo ældre jeg bliver, synes jeg. Det er superærgerligt for dig, at du ikke har ret meget fra den tid. Godt, at du trods alt har lidt.
      God fornøjelse med kurset :-)
      Knus -
      Lotte

      Slet
  2. Ej den er fin. Sådan en havde jeg også engang...................Hvor mon den blev af?????? Go idé at bruge den til håndarbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes, det er hyggeligt at bruge den til mine nørklerier :-)
      Kh Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)