mandag den 6. august 2012

Taske-kup :-)

For et stykke tid siden fandt jeg en skøn taske i en genbrugsforretning. De skulle have 15 kr. for den. Jeg kunne ikke tro mit held, for tasken var vildt lækker (og jeg er ellers ikke typen, der "tænder" på tasker......). Da jeg kom hjem, fandt jeg dog ud af, hvorfor den var så billig. Låsen var gået i stykker:


En lille split var åbenbart knækket af den smukke lås, og tasken kunne derfor ikke lukkes. Jeg gik lidt rundt om tasken et par timer, og fik så en idé:


Idéen blev så udført i dag: Det yderste af en spisepind blev slebet til, malet sort og lakeret. En lille lædersnor blev fastgjort i spændet og bundet og limet fast med superlim til den nye split. Og dermed har jeg en lås, der virker og ikke "forstyrrer" taskens look. Se bare her:


Så tror jeg nok lige, at jeg er klar til at gå i skole igen i morgen -
nu med en lærertaske, der bør afføde en vis respekt ;-)

Og ikke et ord om, at jeg faktisk har lovet datteren tasken. Hun kommer først hjem fra ferie på onsdag,
så jeg har lige et par dage at føre mig frem i ;-)


1 kommentar:

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)