mandag den 24. december 2012

Glædelig jul - og en hæklet "marcipan"gris :-)

Så blev det dagen, som vi har ventet på - i hvert fald hele december. Sikke mange forventninger, der skal indfries. Og lad os håbe, de bliver det. Jeg har blot en forventning om, at det bliver en hyggelig aften i familiens skød.
Til desserten har jeg en lille overraskelse:


Ingen forventer at få den, men det gør han/hende, der finder mandelen :-)

Hvis du selv skulle få lyst til at hækle sådan en grissebasse, har jeg fundet opskriften lige her. En anelse kompliceret, hvis du spørger mig, men det lykkedes. Grisen er hæklet i ét stykke - kun ører og hale er sat på til sidst.

Til sidst vil jeg ønske alle mine læsere en rigtig glædelig jul :-) Det har været rigtig hyggeligt at blogge for jer her i december.

2 kommentarer:

  1. Havde jeg været der, havde jeg gjort hvad jeg kunne for at få fingre i den gris. Dejligt svin. fortsat god jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Stella. Jeg fik faktisk selv mandlen, men stak den under bordet til min søn :-). Han gad ikke have grisen og gav den til min svigerfar, der var helt vild med svinet :-)

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)