lørdag den 1. december 2012

Så er der taget hul på december og pakkekalenderne :-)

Velkommen til december på min blog! Her kommer til at ske ting og sager hver dag, så glem ikke at kigge forbi. Og meld dig gerne som fast læser - du kommer helt sikkert ikke til at kede dig :-) I næste uge vil du fx kunne finde en Give Away her på bloggen. Jeg tænker at dele med dig, hvad der sker her i hjemmet i julemåneden, og der vil også være hæklerier og andre kreativiteter - nogle endda med opskrifter.
 
Uhh, jeg har haft travlt de sidste to aftener. 48 små pakker, der skulle pakkes ind i fint papir og bånd og bindes på de to pakkekalendere.

Adam, som er 7 år, har fået pakkekalender i 2 år nu. Pakkekalenderen er en Mailegnisse, som jeg fandt på et loppemarked for 4 år siden. Sådan her ser han ud med alle pakkerne på:

 
Han hænger i stuen, så vi har alle sammen glæde af ham (og så er det lidt nemmere for en lille 7-års dreng at falde i søvn om aftenen, når man ikke bliver fristet over evne ;-)).
 
Emma har haft pakkekalender, siden hun var 2 år gammel, og så frem til hun var ca. 10, så vidt jeg husker. Derefter gik vi over til adventsgaver. For to år siden var hun på efterskole, og jeg syntes, hun skulle have lidt julehygge, selv om hun var væk hjemmefra. Derfor fik hun pakkekalender igen dét år. Og det har vi så holdt fast ved - med lidt større gaver på adventssøndagene.
 
Emma har denne pakkekalender:
 
 
Det er min mormor, der har broderet pakkekalenderen til mig i det herrens år 1967, hvor jeg var 2 år. Jeg holder meget af den og nyder virkelig, at den nu er gået i arv til Emma. For det er den. Se bare her:
 
 
Hendes navn er naturligvis også broderet på. Og der er plads til flere navne. Så fjerner jeg bare d. 24. Det sker der da ikke noget ved, vel? ;-)
 
Ha' en rigtig dejlig 1. december! Jeg har brugt dagen på at hjælpe Adam med at pynte op på hans værelse, og her til eftermiddag står den på tøsejuleshopping i København kombineret med et venindebesøg.
December starter godt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)