torsdag den 6. december 2012

Julekrea fyrfadslyslygter DIY

Her er en kreaidé, der er nem at lave, er hyggelig at se på og en god gaveidé:


DIY:

Materialer:
Et gammelt syltetøjsglas, et stykke ståltråd, små røde perler, et hæklet hjerte, en fin juleserviet, en lille blonde, decoupage lim/lak til glas og pensel.
Skil servietten ad - du skal kun bruge det yderste, tynde lag.
Sæt servietten på et lille stykke ad gangen med en pensel dyppet i decoupage lim/lak.
Lim blondekanten på.
Sæt perler på en ståltråd.
Sæt det hæklede hjerte på ståltråden og luk ståltråden.
 
Find et fyrfadslys, tænd det (sluk det elektriske) - og nyd din creation! :-)

2 kommentarer:

  1. Kære Lotte.
    Det er da en dejlig og nem jule-hygge-adspredelses-kreativitets-ting til en torsdag aften.. Jeg har lavet sådanne glas i modtageklassen i dag, dog uden hæklet hjerte.
    Det var bare mig selv (troede jeg), der fik idéen med sådanne fyrfadsstager ;-)
    Jeg må lige fortælle, at eleverne i modtageklassen er i alderen 5-9 år og kommer fra 10 forskellige lande... nogle af eleverne har kun været i skole i 14 dage, men kan allerede sige "Sussi - sige farv - stille og rolig" - hvilket betyder "når du skal farve, skal det være tæt, små korte strøg, og farv i samme retning"... Jeg elsker timerne i modtageklassen, jeg får bare så meget igen af de børn!
    Knus Sussi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor sjovt, at du har lavet det samme :-). Ja, det er en hyggelig aktivitet og nem at lave - også for større børn.
      Jeg kan godt forstå, du elsker at være i modtageklassen. I min 2. årspraktik på seminariet var jeg i en modtageklasse i et asylcenter. Det var også nogle dejlige uger.
      Knus -
      Lotte

      Slet

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)