tirsdag den 4. december 2012

Julemobiltelefoncover - DIY

Hvor dejligt, at I gerne vil deltage i min give away og hjertelig velkommen til nye, faste læsere. Jeg håber, I vil finde inspiration på min blog.

Jeg hører til den uddøende race af mennesker, der ikke har en smartphone og heller ikke ønsker det. Det vil altså sige, at jeg har en UNsmartphone (Nokia C2). Og til sådan en model vil jeg i dag præsentere et julemobiltelefoncover:

 
Mobiltelefoncover - DIY:
 
Jeg har brugt bomuldsgarn 8/4 på hæklenål nr. 2½.
 
Start med at slå 17 lm op. Hækl 64 rækker fm (vend efter hver række med 1 lm). Hæft.
Læg arbejdet dobbelt. Start i nederste højre hjørne og hækl arbejdet sammen med fm (brug evt. en anden farve). Når toppen nås fortsættes med km på den forreste del af arbejdet. Fortsæt med fm nedad modsatte side. Hæft.
Hækl km øverst på bagsiden. Hæft.
 
Find en passende knap og sy den på den forreste del af arbejdet.
Mål, hvor lang snoren til knappen skal være. Her har jeg slået 18 lm op og hæklet en række fastmasker. Hæft og sy snoren fast på bagerste del af arbejdet.
 

Pynt evt. forside eller bagside med korssting/broderi.
 
God hæklelyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg meget gerne en kommentar - jeg læser dem alle og svarer så hurtigt, jeg kan :-)